Pagina's

vrijdag 24 februari 2012

Nog een dekentje......






Zo, dekentje nummer twee is klaar.
Het patroontje kwam ik tegen in een boekje met haaksteken.
Ik heb nog een hele boel wol, dus snel met dekentje nummer drie beginnen.........

De steek gaat als volgt:
Zet het aantal steken op wat door acht deelbaar is.
1e toer: 4 vasten, 4 stokjes etc.
2e toer; Boven de vasten, vasten haken en boven de stokjes, stokjes haken etc.
3e toer: Boven de vasten, stokjes haken en boven de stokjes, vasten haken etc.
4e toer: Boven de stokjes, stokjes haken en boven de vasten, vasten haken etc.
Deze vier toeren herhalen.

BeantwoordenVerwijderen
Verwijderen

8 opmerkingen:

  1. dit vind ik ook een hele leuke steek die je hebt gebruikt
    mijn complimenten maar weer,
    hoe groot zijn je dekentjes eigenlijk als ik vragen mag???
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh... deze kleuren zijn leuk! Om zo onder te kruipen, groetjes Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee joh wat een werk... Erg mooi (allebei je dekens) met al die kleurtjes :)

    Groetjes van tante Pollewopje

    www.studiozakka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat leuk wat is dit voor een steek? Lijkt me leuk om ook een dekentje van te maken. Heb nog volop wolletjes liggen. Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De steek gaat als volgt:
      Zet het aantal steken op wat door acht deelbaar is.
      1e toer: 4 vasten, 4 stokjes etc.
      2e toer; Boven de vasten, vasten haken en boven de stokjes, stokjes haken etc.
      3e toer: Boven de vasten, stokjes haken en boven de stokjes, vasten haken etc.
      4e toer: Boven de stokjes, stokjes haken en boven de vasten, vasten haken etc.
      Deze vier toeren herhalen.

      BeantwoordenVerwijderen

      Verwijderen
  5. dank je wel voor het patroon
    die ga ik ook maken
    maar dan een kleintje voor mijn kleinzoon zijn ledikantje
    groetje shester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi patroon
    ik ga ook proberen een dekentje te maken.
    heb vast nog wel gnoeg restjes ovral liggen.
    bedankt voor het leuke patroon
    groetjes roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik hem voor mijn "crochet along "deken i.p.v. een andere steek.

    BeantwoordenVerwijderen