Pagina's

vrijdag 6 juli 2012

De poppen van Arne en Carlos




Het boek van Arne en Carlos kon ik niet laten liggen in de boekwinkel.
Wat een leuk boek, met prachtige poppen en leuke kleertjes.
En die twee mannen zo gezellig keuvelend aan de tafel!

 
Nou, zei mijn dochter, die wil jij  natuurlijk ook gezellig op je bank hebben.
En dan Rudolph, van Rudolph´s Bakkery, in de keuken.
Ja, dat zou toch wel een hele gezellige middag worden, haha.

                                           Nadat ik het boek een paar keer had doorgelezen,
heb ik mijn sokkennaaldjes opgezocht
en wol voor naalden 3.
Ja de poppen worden in het rond gebreid.!
Niet mijn favoriete ding, maar toch geprobeerd.
Dat ging dus helemaal fout.

       Drie weken ben ik daarna bezig geweest om het patroon om te zetten in een haakpatroon.

En met de huidige versie ben ik nu wel redelijk tevreden.
De pop is aan één stuk gehaakt, net zoals de gebreide pop.


                                      

           En dit is het resultaat van een aantal avondjes haken:







24 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stel heb je gehaakt! Ik vind ze ook zo geinig, maar breien is niet mijn ding; misschien ook een goed idee voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn echt onwijs leuk geworden joh! Vast een heel gepuzzel geweest, een breipatroon omzetten. En ik denk dat deze wel even gezellig op je bank zitten toch? Ter vervanging van A & C..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh wat zijn ze super mooi geworden !!!
    Ik ben geen brei-ster dus gehaakt is helemaal top !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een oplossing ik ben zelf ook niet zo,n brei konigin ikdurf het bijna niet te vragen maar heb je een patroon gemaakt en zo ja verkoop je dit ook. Ik hoor graag van je.
    Groeten Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor jullie leuk reakties :)
    Ik moet het patroon nog even netjes opschrijven
    en dan plaats ik het op mijn blog.
    Nog even geduld......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh wat heerlijk dat je het haakpatroon hier wil plaatsen,kijk er al naar uit,want ik wil al heel lang en heel graag een bepaald menselijk figuur gaan haken en jou patroon zou daar een goede basis voor zijn,want dat zou mij anders nooit lukken!Ze zijn overigens erg leuk geworden,ik ga je gelijk volgen!!!


    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk dat je de haakversie hier wilt plaatsen. Ik zag vandaag het boek voor het eerst en vond het erg leuk, maar (rond)breien is ook niet mijn ding. Geweldig leuk die gehaakte poppen. Wie weet ga ik ze ook een keer maken, weer iets voor mijn to-do-lijstje. Groetjes van Ellebel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige gehaakte poppen,en schattige garderobe.
    Ik vind het knap werk,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi patroontje voor een pop. Ik heb het boek gekocht van Arne en Carlos maar geraak niet wijs uit het breien met vijf priemen. Toen vond ik dit gehaakte voorbeeld. Is het patroontje voor deze popjes ergens beschikbaar?
    Veel groetjes
    Evy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige poppen heb je gehaakt! Super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn wel hele leuke poppen zeg!
    Ik zou ze graag willen haken, is het patroon nog niet geplaatst (:
    Gr,
    Inke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom ze net tegen en vind ze helemaal leuk!!!! Breieen is ook niet mijn ding, maar haken....... JA!!!! Ben ook benieuwd of je het patroon wilt delen of dat het te koop is? Laat het even weten a.u.b.

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb het boek gekocht maar eerlijk gezegd zakt de moed in mijn schoenen als k et bekijk heb nog nooit mat 5 naalden gebreid.als je het aakpatroon klaar hebt wil ik het graag van je overnemen. Groetjes Eugenie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor eerst: SUPER MOOIE POPPEN!!!!!
    Ik was zo als velen begonnen met het breien maar dat lukte echt niet, spijtig want ik vond de poppen SUPER mooi. Nu zie ik dat het ook gehaakt kan en ik ben nog beginneling en zou dus niet weten hoe je het breipatroon zou moeten omzetten. Zou ik a.u.b. jouw haakpatroon krijgen?

    alvast bedankt
    Astrid
    astrid.willocx@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo allemaal.
    Ik wil het patroon graag met jullie delen. Maar het is meer werk dan ik dacht om een goed leesbaar patroon te maken. Op het moment ben ik de pop nog een keer aan het haken en met foto's erbij om het patroon te verduidelijken.
    Dus nog even geduld.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb graag belangstelling voor je patroon, want ik vind ze er erg mooi uitzien. Wat een werk! Ik wil ze zelf graag ook maken.

    met vriendelijke groet,

    Maryze
    maryzeveldman@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben al twee weken bezig met een pop het gaat behoorlijk goed ook al had ik dat niet verwacht maar ontzettend leuk om te doen

      Verwijderen
  17. Prachtig!
    Staat het patroon al op dit blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leukerds! Kan ik het patroon ook ergens kopen/vinden?
    Groetjes,

    Saskia (at) woonthier.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterende poppen, en wat knap dat je een breipatroon kon overzetten in een haakpatroon.

    Ik zou heel erg graag ook dat haakpatroon willen hebben. Hoe kan ik het bestellen ?
    Mijn email adres : petitria@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag de gehaakte baby op je blog is hier misschien een patroon van te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo hopelijk is het gelukt om het patroon uit te schrijven. Zou ik dan het patroon mogen ontvangen? Alvast bedankt
    antoinetarends@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je viens de faire le modèle au crochet j'en suis à la tete, merci pour ce partage au crochet, trés trés bien expliqué, grace à vous j'aurais la poupée Arne et Carlos.

    BeantwoordenVerwijderen