Pagina's

zaterdag 6 oktober 2012

De Goedgemutste Breicampagne van Innocent

 
 
 
Vorig jaar heb ik  net op het nippertje meegedaan
met deze leuke aktie.
Dit keer heb ik mutsjes gehaakt en ben er wat vroeger mee begonnen. De aktie loopt nog wel even dus kan ik  kan ik er nog een heleboel haken.
(en misschien ook nog een paar breien).
Het breipatroon van de mutsjes staat op de site van Innocent Drinks en ook hoe en waar je ze naar toe kan sturen.
 
 
Ik heb al een schoenendoos vol.......
en nog een heleboel restjes wol......
 

              Dus deze flesjes zullen ook nog wel een mutsje krijgen :)

Het gehaakte mutsje maak je zo:
Afkortingen:
herh. = herhaal
os. = overslaan
v. = vaste

Basis patroon mutsje:
Haaknaald: 3mm

(met naald 3,5mm tot 24 steken rond gaan en dan tot 13 toeren)
R1: 6 vasten in een magic circle
R2: 2 v. in elk van de 6 v.(12 steken)
R3: * 1 v., haak 2 v. in de volgende v.* herh. 6 keer (18 steken)
R4: * 2 v., haak 2 v. in de volgende v.* herh. 6 keer (24 steken)
R5: * 3 v., haak 2 v. in de volgende v.* herh. 6 keer (30 steken)
R6-13: 1 v. helemaal rond (30 steken)

Dit is de basis van het mutsje
Randje 1:
R14: * 3 v. in de volgende v., 1 v. overslaan.
* herh. 15 keer
Werk af.
OF
Randje :2
R14: In elke vasten 1 stokje. Werk af.







6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mutsjes heb je al gemaakt zeg, die rode met rose (2e van links boven) zou in het groot ook leuk zijn:))) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn het schattige mutsjes,leuk om te zien al die kleuren.
    En ook niet moeilijk,en leuk om de restje op te maken,daarom maak ik die zeepzakjes.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er ook al eeeeh.... 2 gehaakt. Erg leuk om te doen.
    Maar jij bent net ieeetsje verder dan ik ;)
    Leuke mutsjes heb je gehaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke mutsjes! Je bent al flink bezig geweest zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen