Pagina's

zondag 28 oktober 2012

Snowflakes

Om alvast een beetje in de stemming te komen voor de komende donkere maanden heb ik alvast maar mijn houten kerstboom opgezocht.

Dit jaar geen gebreide kerstballen, maar gehaakte witte sneeuwvlokken, ballen, klokjes....... komen er in mijn boompje te hangen.


                  Bij de bookdepository heb ik deze boekjes besteld:

 
Er staan veel patronen van sneeuwvlokken en kerstballen in.
(Maar als je even zoekt op het internet vind je ook veel gratis patroontjes.)
Met een klein beetje dunne witte katoen heb je in een avondje haken
al snel een aantal vlokjes klaar.
Maar dan moeten ze ook nog gestijfseld worden.
Ik heb een oplossing van één deel suiker en één deel water gebruikt.
Dit even laten koken in een pannetje, af laten koelen en dan de vlokjes in het suiker water leggen.
Daarna alles goed uit knijpen en op een ondergrond opspannen. Ik heb ze op een piepschuim bord geprikt.
Het duurt wel twee á drie dagen voor ze droog zijn en hard.
En als ze droog zijn zien ze er zo uit:
 
 
 
 
 
 
 

                               
Tot slot nog wat lichtjes gehaakt. Dit keer zonder patroon.
Nog even in het suikerbadje en dan ben ik klaar voor de donkere maanden....
 
      

          

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi allemaal! Wat zal dat er mooi uit zien bij jou tijdens de donkere tijden.
    Ik heb vorig jaar sneeuwvlokken, sterren en engeltjes gehaakt voor op de kerstkaarten en ze toen gestijfd met een mengsel van houtlijm en water, dat was een stuk sneller droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angélique, dank je wel voor de tip. Suikerwater heeft een lange droogtijd én is ook nog errug plakkerig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk geworden joh, mooi zo op de zwarte ondergrond! En wat een tip van mijn bovenbuurvrouw hier op het blog:) Ik wilde al behangplaksel kopen. Ga het zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er leuk uit!! Kan ik er een paar bij je bestellen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love it! I'm busy crocheting some snow flakes myself, so the titles of the books you show in your post came just at the right time ;-)! Thanks! Liz

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijft mooi dat fijne haakwerk, heel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen