Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Truitje voor Tilda

Graag wil ik iedereen bedanken voor de leuke reakties op mijn gehaakte Tilda pop. En ook dank aan alle haaksters die de fouten uit het patroon hebben gehaald. De fouten en veranderingen in het patroon heb ik met vette letters   getypt.
Hieronder nog een gebreid truitje voor Tilda;
 
 
 
 
Gebreid truitje voor Tilda:

Men begint bij de hals te breien.  Ik heb dit truitje op twee naalden gebreid en aan de achterkant dicht genaaid.
Maar je kan er ook een vestje van maken. Dan zit de sluiting aan de voorkant!

2 breinaalden nr.3
Dunne wol.

Opzetten 38 st. en als volgt breien:
1e nld   :  6r-1av-5r-1av-12r-1av-5r-1av-6r.
2e nld:  :  6av-1r-5av-1r-12av-1r-5av-1r-6av.
Daarna in alle oneven nld direkt vóór en direkt ná de av.steek het tussenliggende lusje van de vorige toer als rechte steek breien. Niet verdraaien. Er komen dus elke oneven nld. 8 steken bij.
De even nld breien zoals ze zich voordoen.
Als de raglan lang genoeg is (ongeveer 20 nld ) de steken van de mouwtjes op  hulp naalden zetten en de pandjes op één naald aan één stuk tot de gewenste lengte breien.
Eindigen met 4 nld boordsteek.
Brei de  mouwtje . Ook tot de gewenste lengte.

 Kol:
Neem in de hals 34 steken op en brei 12 toeren boordsteek.
Naai de achterkant dicht met bijpassend garen.

 

 

3 opmerkingen:

  1. Hoe moet ik het haar haken,van de foto moeilijk na te haken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe moet ik het haar haken,van de foto moeilijk na te haken

    BeantwoordenVerwijderen