Pagina's

dinsdag 5 november 2013

Zentangle

                            
                              Gister in de bibliotheek vond ik dit boekje:

 
Ik kan helemaal niet tekenen, dus dacht ik dit is echt iets voor mij.
In de inleiding staat dat Zentangles heel leuk zijn, je helpen  te concentreren, stress te verminderen en je vertrouwen op te bouwen.
Zentangles is een vorm van meditatie door het maken van patronen....
De patronen worden gecombineerd op een manier die van te voren niet vast staat. Doordat je gericht bent met je gedachten op je tekening , komt je lichaam tot rust. En je hebt er alleen maar een potlood (2B) een zwarte, dunne microschrijver die niet vlekt en watervast is en een stukje papier voor nodig.
In de kast had ik nog correspondentiekaarten liggen. En die laten zich heerlijk vol kliederen.
 
 

Aan de slag..........
 
en voila......... dit is mijn eerste
zentangle!    Én ik ben helemaal rustig,  :) :)

6 opmerkingen:

  1. Wow, helemaal leuk joh! Leuk boekje trouwens:) groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt onvoorstelbaar mooi. Ik kom al tot rust door er gewoon nog maar naar te kijken ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit van gehoord, maar het woordje zenn komt erin, dat zegt genoeg :)
    Je kaart is in elk geval heel geslaagd! Je mag nog meer van dat maken!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor en als het dan ook nog lekker ZEN is is dat al helemaal mooi meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen