Pagina's

vrijdag 11 april 2014

Mochila Bag


De echte Mochila bags worden door de Wayuu Indianen uit Columbia gehaakt.
Ze zijn prachtig : de motieven en de felle kleuren.
Mijn tas heb ik gehaakt van Wibra wol en haaknaald nr.3.
Om een mooi resultaat te krijgen moet je heel strak haken. Dit voorkomt dat je de tweede of derde draad ziet zitten. Als je snel last hebt van je armen tijdens het haken, kan je er maar beter niet aan beginnen.
Zelf heb ik er met veel plezier aan gewerkt. En het is ook wel een beetje verslavend :)
Het is best wel spannend om te zien hoe het patroon "groeit"




                                               Hier zijn een aantal sites met voorbeelden :





5 opmerkingen:

  1. Prachtige tas in hele mooie kleurtjes! Maar dit ga ik niet beginnen, want ik heb heel snel last van armen, nek en schouders bij het haken, dus doe ik dit beter niet. Raar, maar met breien heb ik helemaal geen last, dus zal ik een tas breien misschien... Bedankt voor de voorbeeldsites!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, jee, die is mooi geworden zeg! En heel leuk patroon, zo met die banen die in elkaar overlopen. Verslavend zei je.... ben je al met de tweede bezig:)) groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, je tas is echt heel gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw tas is ook erg mooi geworden, gaaf!
    Enne...bedankt voor de verwijzing naar m'n blog ;)
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen